Feb 21, 2009

RAYA 2008 - GANG BAS SEKOLAH BIKIN ONAR...

cigu ajang menulis...

2008 yang lalu...

Pada 03 Ramadhan, gerhana matahari yang sangat indah menghias langit Ramadhan...

Dekat2 nak raya, bila time masuk kelas, ada kejutan untuk saya. Jeng-jeng-jeng… Bila saya masuk kelas 4A, tetiba semua senyap macam kena tampar malaikat. Saya pun curiga la. Yelah, sebelum ni, kalau saya masuk saja mesti macam kapal karam. Bising nak rak sampai beberapa kali Ckg Yab (Pen Kanan 1) geleng kepala. Saya pun serba salah. Terfikir jugak. Dorang ni baru lepas kena marah ke mende? Tapi, bila saya angkat jer borang semak kelas, rupanya ada kad raya sebesar alam kat situ. Semua bebudak tepuk tangan dan suruh saya baca. Handmade yang cukup kemas dan menarik. 4 muka kad raya. Semua students bekerjasama buat kad tu. Saya baca sikit-sikit jer. Nak meleleh jugak air mata sebenarnya. Tapi saya tahan2 jugak. Maintain cool la konon.

ini la kad yang mengambil masa 45 minit untuk dibaca.
memang kelakau giler sampai nak putus urat kentut
Nain paling banyak kena kutuk dalam ni. korang minta maaf balik,,,
Saya sempat masak sphagetti untuk sapa2 yang nak datang neraya. Bestnya, Wong, Sharon dan Dullah sudi beraya dengan saya. Tengahari, Baba join sama. Bestkan…?
pose istimewa dengan tema lepak kat tangga dgn Sharon (t-shirt hitam) dan Dullah (mamat songkok)
kat rumah Baba, dapat juga jumpa nasi di Aidilfitri

Raya ke-4, budak2 4A sewa bas untuk pergi beraya. Walau cuma 20 orang yang pergi (termasuk budak2 yang dah sambung belajar kat tempat lain – Asman, Hairi dan Yusuf), itupun dah cukup baik sebab kira lebih dari separuh kelas. (saya digelar Ketua Geng Bas Sekolah oleh cikgu Hayati bila dia tahu tentang serbuan kita ke rumah guru-guru). Hehehee….
kamilah Geng Bas Sekolah SMKT

Setelah melangkah ke usia agak kertu ni, saya dah lupa macamana rasanya dapat duit raya. Yelah, asyik keluar duit raya sajakan… Tapi tahun ni, saya dapat duit raya. Heheheeee… sama dengan Geng2 Bas Sekolah yang lain. Malu juga mulanya. Tapi, teemer kacih cikgu Alina…hehehe…
kalau jumpa bebudak ni, cepat tutut pintu... (poyo jer yang kat depan tu)

* Ya Allah, jauhkanlah kami dari bencanamu… lindungilah kami dari segala dosa dan dugaanmu. Itu yang terlalu sunti bagi saya. Ya Allah, jauhkanlah kami dari bencanaMu… lindungilah kami dari segala dosa dan dugaanMu. Kurniakanlah kami cuma dengan nikmatMu yang halal bagi kami. Kami bermohon ya Allah…
budak2 yang mendapat cahaya dari tingkap

No comments:

Post a Comment

ikut kami. kenal kami.